REHBERLİK İLKE VE AMAÇLAR
REHBERLİK SERVİSİ
Okul öncesi eğitim, çocuklarımızın okul yaşamları, sosyal iletişim becerileri, öğrenme yetileri üzerinde çok önemli bir işleve sahiptir.
Gelişim dönemleri içerisinde, en yoğun ve hızlı öğrenme çağının 0-7 yaş arasında gerçekleştiği bilimsel bir gerçektir.
Öğrenme becerilerindeki bu en önemli dönemlerinde, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, okul yaşantısı içerisinde çok önemli işleve sahiptir ve okul-aile-çocuk üçgeni içerisinde yer alır. Çocuğun birey olarak farklılıklarının anlaşılması ve destekleyici rehberlik hizmetlerinin yürütülebilmesinde bu üçgenin en sağlıklı şekilde kurulması çok önemlidir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, Anaokulu çalışmalarını gelişimsel bakış açısıyla hazırlayarak,
• Çocukların okul uyumuna yardım
• Bireysel farklılıkların takibi
• Gelişimsel rehberlik hizmetleri
• Aile danışmanlığı
• Önleyici rehberlik hizmetleri
Olmak üzere beş temel alanda hizmet vererek, çocuklarımızın verimli ve bilinçli bir şekilde gelişimlerine yardımcı olur.
İLKE VE AMAÇLAR
Rehberlik ve Psikolojik Danışma kişinin kendisini ve çevresini tanıması, problem çözme becerilerini kazanması, kendini gerçekleştirmesi, karar verme ve uyum sağlama yeteneğini geliştirmesi, bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini sağlıklı olarak gerçekleştirmesi amacıyla uzmanlarca yapılan tüm öğrencilere yönelik profesyonel bir hizmettir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma'nın amacı kişiye öğüt verme, onun adına karar verme ve sorunlarını çözme değildir; bunun yerine psikolojik danışman kişinin değişik seçenekleri görmesi, bunlardan kendisine en uygun olanını seçebilmesi ve karar verebilmesi için onu bilgilendirme, kendine ve çevresine karşı farkındalığını artırmayı amaçlar.
Anaokulunda Rehberlik Servisi'nin en önemli amaçlarından biri de öğrencilerin düzenli gelişim takiplerini yapmak, varsa normal dışı gelişmelerin erkenden tespit edilmesini sağlamak, aileyi bu doğrultuda bilgilendirmek ve yönlendirmek, ve öğrenciye okul ortamında mümkün olan desteği sağlamaktır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi'nin İlkeleri
Rehberlik Servisi'nin öğrencilere, velilere ve okul çalışanlarına hizmet verirken benimsediği bazı ilkeler vardır. Bunlar:
Gönüllülük
İşbirliği
Gizlilik
Bireye saygı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Sınırlılıkları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi kendi tespit ettiği ve ailenin yardım istediği konularda öğrenciye ve aileye yardım etmeyi amaçlar. Ancak rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmeti verilmesiyle öğrencinin tüm sorunlarının ortadan kalkacağı düşünülmemelidir. Psikolojik danışman her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir. Ailenin ve öğrencinin yardımı almaya istekli oluşu, öğrencinin içinde bulunduğu ev ve aile ortamı da yardımın etkinliğinde önemli rol oynar. Yapılan yardımın etkinliğinin bireyden bireye, konudan konuya ve durumdan duruma değişiklik göstereceğini öngörmek gerekir.